Full A/C

full A/C

Τρίτη 28 Σεπτεμβρίου 2010

TORN EDGES collage by Demos Tsormpatzoglou






Έκθεση του Δήμου Τσορμπατζόγλου.
Στο café-bar “De Facto”.
Π.Μελά 19.
Από 4 έως 31 Οκτωβρίου 2010
Εγκαίνια έκθεσης: Δευτέρα 4 Οκτωβρίου 2010 (20.00)
Περισσότερες πληροφορίες: 6972 274652




Γεννήθηκα στη Θεσσαλονίκη...
Ζω και εργάζομαι στη Θεσσαλονίκη.
Συντηρώ χαρτί, περγαμηνές και παλιά χειρόγραφα.
Μες στην παρελθοντολαγνεία μου ανακυκλώνω τα πάντα.
Έπιπλα, συσκευές, αντικείμενα...
Το χαρτί, λόγω δουλειάς, είναι υλικό με το οποίο γνωριζόμαστε
καλά και ξέρω πως «συμπεριφέρεται»...
Η σειρά “Torn Edges” ήταν έμπνευση.

Κυκλοφορώ με τη φωτογραφική μηχανή συνεχώς...
Τόσες φωτογραφίες χαμένες και θαμμένες.
Πορτρέτα φίλων, γνωστώνκαι αγνώστων...
Έπαιξα με μερικούς από αυτούς στο photoshop ,
που μου έμαθε ο Κώστας, και μου άρεσε.
Αφαίρεσα τα περιττά και κράτησα αυτά που ήθελε να πει ο καθένας τους.
Περιγράμματα, σχέδιο, μεγέθυνση στον καμβά, αποτύπωση...
Κόλλες, χαρτιά, ψαλίδια...
Χαμός σε ένα σπίτι μικρό.
Ο πρώτος πίνακας τελειώνει...
Κοιτάζω...
«Σ’ αρέσει..;» με ρωτάω...
«Ναι..!» μου απαντάω...
Όλη η ιδέα ξεκίνησε αρχικά με υλικό πιο «σκληρό»,την πέτρα.
Την προόριζα για ψηφιδωτά.
Με πλάκωσε στην πορεία...

Το βράδυ έπεσε το μάτι μου στη στίβα με τις εφημερίδες και τα free-press…
Αυτό ήταν.
Βρήκα το υλικό μου και αγαπηθήκαμε...
Πρώτη φορά «εκτίθεμαι» να ξέρεις...


Δήμος Τσορμπατζόγλου



“Πολύχρωμα κομμάτια από σελίδες περιοδικών και free press εντύπων μαζί με ασπρόμαυρα κομμάτια από εφημερίδες συνδυάζονται αρμονικά και δημιουργούν έργα τα οποία, αν και ανήκουν στην κατηγορία του κολάζ, ένα είδος καλλιτεχνικής έκφρασης με προϊστορία από την εποχή του Κυβισμού, κατορθώνουν και δίνουν την ψευδαίσθηση εξ αποστάσεως ενός πίνακα ζωγραφισμένου με πινέλο. Αυτό επιτυγχάνεται χάρη στην ιδιαίτερη τεχνική του καλλιτέχνη ο οποίος μεταχειρίζεται το αφαιρετικό και κομμένο χάρτινο υλικό του με τρόπο που δημιουργρί επίπεδες παραστατικές εικόνες. Ο μουσαμάς μεταμορφώνεται παιχνιδιάρικα σε έργο τέχνης που κινείται στο χώρο της Pop Art με τη διακοσμητική πολυχρωμία και με τη θεματογραφία, κυρίως ανθρώπινες φιγούρες, που θα μπορούσαν να προέρχονται από κόμικς ή/και φωτοφραφίες. Η παραγωγή πληροφοριών στα έντυπα της καταναλωτικής κοινωνίας μετουσιώνεται σε αισθητικό αποτέλεσμα. Η ενδιαφέρουσα φύση των έργων ανάμεσα στο αφαιρετικό κολάζ και στη δισδιάστατη εικόνα δίνει ένα αποτέλεσμα ευανάγνωστο με ρετρό αναφορές αλλά και ταυτόχρονα με σύγχρονες καταβολές.”
Βαρβάρα Μαρινίδου
(Ιστορικός Τέχνης)